Dichter bij Onze Koloniale Erfenis
8 juni 2024

Dichter bij Onze koloniale erfenis 2024

Dichter bij Onze koloniale erfenis

Beyond Walls, Read My World en het Wereldmuseum Amsterdam nodigen je uit voor Dichter bij Onze koloniale erfenis: een reeks poëtische interventies door dichters, schrijvers en spoken word artiesten rondom de tentoonstelling Onze koloniale erfenis.

Live performance

In deze serie laten makers zich inspireren door een thema en een door hen gekozen ‘object’. Hun reflecties worden zowel visueel vastgelegd als voorgedragen in de vorm van een live performance waar jij bij mag zijn. In intieme setting gaan we na de performance met elkaar in gesprek.

Zaterdag 8 juni: Chris Keulemans

In de achtste editie is het woord aan schrijver Chris Keulemans van wie onlangs het boek Verzet uitkwam met een ode aan alledaagse vormen van verzet. In Dichter bij Onze koloniale erfenis onderzoekt Chris wat zijn eigen verzet en solidariteit betekenen in de wereld van nu.    Chris Keulemans (Tunis, 1960) is een reizende schrijver. Zijn thuisbasis: Amsterdam Noord. Als kind van ontwikkelingswerkers groeide hij op in Tunis, Bobo Dioulasso, Bagdad en Bogor. De afgelopen jaren volgde Keulemans de sporen van verzet in steden als Jakarta en Sarajevo, Dnipro en Ramallah. In Amsterdam leidde hij cultuurcentra: Perdu, de Balie en de Tolhuistuin. Hij schrijft reportages en essays voor De Groene Amsterdammer, OneWorld en Byline Times. Zijn nieuwe boek Verzet kwam in maart 2024 uit bij Uitgeverij Jurgen Maas.

Chris Keulemans

• Wanneer: zaterdag 8 juni
  • Tijd: 11.30 – 12.15
  • Waar: in de tentoonstelling Onze koloniale erfenis
  • Prijs: 2 euro per persoon. Je hebt geen museumentree nodig voor dit evenement.

Tickets zijn beschikbaar in het onderstaande widget op deze pagina. Omdat deze performances plaatsvinden in de tentoonstelling 'Onze koloniale erfenis' kan het zijn dat het drukker is dan normaal.

:host { --enviso-primary-color:#376feb; --enviso-secondary-color:#376feb; font-family: Mabry pro; } .enviso-offer-filters-wrapper { display: none; } #ticket-description { ???????????? display: none; ???? } .enviso-title { ???????????? display: none; ???? } .enviso-tickets.enviso-tickets-mobile { display: grid; grid-template-columns: calc(50% - 1em) calc(50% - 1em); align-items: stretch; } :host .enviso-tickets-mobile enviso-ticket-item { float: none; margin-right: 1em; width: auto; } :host enviso-ticket-item { margin-bottom: 1em; margin-right: 1em; box-sizing: border-box; } .enviso-dialog-content { background-color: #b1c5f0; }

Live performance & Filmreeks

De performances worden vastgelegd op film en geïntegreerd in een serie shortfilms van poëtische interventies die het thema, de performer, het ‘object’ en het publiek dichter bij elkaar brengt. Bekijk hier de shortfilms van eerdere edities.