Summer School
24 juli t/m 30 augustus

Martial Arts lessen vanaf 6 jaar

Martial Arts Summer School

Speciaal voor de jongere martial arts fans zijn er lessen Kungfu en Pencak Silat!

Aanmelden is niet nodig en de lessen zijn gratis. Je hebt alleen een geldig museumentree nodig.

Kungfu (vanaf 6 jaar)

Misschien ken je Kung Fu Panda, Jackie Chan of Bruce Lee uit kungfu films en series. Kungfu of wushu is een verzamelnaam voor Chinese vechtkunsten. Kungfu betekent dat je ergens heel vaardig in bent door er veel tijd en discipline in te steken. Wushu betekent krijgskunst. Speciaal in de Martial Arts Summer School kun je meedoen met een training verzorgd door docenten van de Liu He Men, een school in de Amsterdamse Pijp waar traditionele vormen van kungfu getraind worden.

24 juli, 26 juli, 31 juli, 2 augustus, 7 augustus en 9 augustus 2024 | 11:30 tot 12:15 uur | reserveren niet nodig, aanschuiven als er plek is | Martial Arts Summer School, Lichthal Wereldmuseum Amsterdam | 6+

Pencak silat (vanaf 6 jaar)

Stap met martial artist Cleo Tjitrodipo in de wereld van pencak silat, een verzamelnaam voor Indonesische vechtkunsten. Per streek zijn traditioneel verschillende stijlen ontwikkeld, die vaak lokale dieren imiteren, zoals een konijn of draak. Prachtig om te zien, en tijdens deze workshop pencak silat kun je het ook dóen! Doe mee en ontdek de schoonheid en kracht van pencak silat.

14, 16, 21, 23, 28 en 30 augustus 2024 | 11:30 tot 12:15 uur | reserveren niet nodig, aanschuiven als er plek is | Lichthal | 6+