Video file

Onze Koloniale Erfenis

Slavernij en kolonialisme zijn onderwerpen waar het NMVW aandacht aan besteedt, het zijn thema’s die in het DNA van al onze musea verankerd liggen. Onze Koloniale Erfenis, vertrekt vanuit het fysieke museum en zijn collecties, maar vormt ook deze virtuele plek waar je nu op bent. Hier creëren we een ruimte om kennis en verhalen te delen, brengen en door te geven.

Door ons zeven jaar lang te verbinden en doorlopend onderzoek te doen naar onderwerpen die verbonden zijn met Onze Koloniale Erfenis, willen wij het narratief rond deze thema’s in samenspraak met nieuwe generaties veranderen. Wij willen bijdragen aan een rechtvaardiger wereld en begrip voor elkaar in de samenleving vergroten.

Op 24 juni 2022 is de gelijknamige tentoonstelling geopend in het Tropenmuseum: Onze Koloniale Erfenis.

Nu te zien

Onze collectie - Wereldmuseum Amsterdam

Onze collectie

Words Matter