Posters for the Planet – a competition for a better world wil het verschil maken tussen goede voornemens en daadwerkelijke verandering. Daar is een krachtige poster voor nodig. Een poster kan namelijk iets waar woorden en opinies niet in slagen: de complexiteit van oorzaak en gevolg samenballen in één sterk ontwerp. Een poster met een sterke call to action die straks in het hele land is te zien in een reizende expositie langs musea en in een mediacampagne op straat en op onverwachte plekken in de samenleving.
De winnaars van de posters worden geselecteerd door de vijfkoppige vakjury bestaande uit gedragswetenschapper Reint Jan Renes; directeur stichting Urgenda Marjan Minnesma; conservator Stedelijk Museum Amsterdam Thomas Castro; cartoonist Jip van der Toorn en directeur Klimaat van de Turing Foundation Lian Heinhuis.
De vakjury heeft uit een indrukwekkend aantal van bijna 1500 inzendingen 31 ontwerpen geselecteerd voor de longlist. Op 16 oktober wordt bekend welke 10 ontwerpen hebben gewonnen en te zien zullen zijn in de tentoonstelling. Bekijk de longlist op de website.