
De installatie van duizenden miniatuurbootjes is het centrale punt van de expositie en is speciaal voor de Lichthal van het Tropenmuseum gemaakt. Ze tellen en herdenken de dagen, weken, maanden en jaren dat de Syrische crisis duurt. De bootjes zijn door BBC Podcast A History of the World in 100 Objects uitgeroepen als het meest representatieve kunstwerk van nu. Daarnaast is de expositie opgebouwd uit kunstobjecten van de NMVW-collectie, het Naturalis en RMO. Een vijfduizend jaar oude Syrische eye-idol, een beeld met ingesneden ogen en bruikleen van RMO Leiden, inspireerde Kourbaj om geblinddoekt beeldjes uit Aleppo-zeep te snijden. Een opvallende 19e-eeuwse Iraanse almanak ligt onder een kalender gemaakt van gebruikte lucifers. Aan het plafond hangen deuren uit Aleppo en kinderschoenen zonder zool markeren de migratie naar Europa. Kourbaj gebruikt regelmatig afgedankte materialen, die voor hem een diepere verbinding met het leven van alledag hebben.