Fashion lab
Tot en met 20 oktober 2024

SARI/STATEMENT FASHION LAB

Maak tijdens drie weekenden in oktober in Wereldmuseum Amsterdam je eigen stempels in het SARI/STATEMENT FASHION LAB!

Wat ga je doen?

Onder begeleiding van ervaren docenten uit de mode-industrie en het onderwijs, bedenk je wat jouw statement is. Vervolgens maak je een schets en zet je dit ontwerp om in een blokprint-stempel. Dit ontwerp bedruk je op een doek, kledingstuk of tas van gereinigd, gebruikt textiel. Je mag zowel het item als de stempel meenemen. Als je zelf een schoon textielitem meebrengt, mag je dat ook bedrukken.

Over FASHION LAB

Het Fashion Lab is een creatieve workshop over mode, design, makerschap en duurzaamheid, met speciale aandacht voor hergebruik en werken met lokale afvalstromen. Geïnspireerd door de tentoonstelling SARI/STATEMENT wordt uitgelegd hoe kleding een statement kan zijn en welke impact de mode-industrie op de wereld heeft. Daarnaast wordt er een tweede afdruk gemaakt op een sari van afgedankt textiel, waardoor een gezamenlijk patroon ontstaat dat door alle workshopdeelnemers is gecreëerd – een collectief statement!

Praktische informatie

• Wanneer: Zaterdag 5, zondag 6, zaterdag 12, zondag 13, zaterdag 19 en zondag 20 oktober
  • Hoe laat: 12.00, 13.30, 15.00 uur
  • Locatie: Lichthal Wereldmuseum Amsterdam
  • Kosten: Geen extra kosten verbonden aan deelname | deelnametickets op de dag zelf verkrijgbaar bij de museumkassa en informatiebalie
  • Voor wie: 8+
    Ouders en verzorgers zijn uiteraard ook welkom om deel te nemen. Vergeet niet om oude kleren te dragen, want het kan een beetje rommelig worden!
    Let op! Voor groepen kinderen, zoals bso-groepen, zijn deze activiteiten niet geschikt. Kijk op onze speciale bso-pagina voor ons aanbod in de vakantie voor groepen.

Het Fashion Lab wordt verzorgd door Stichting Ecodam met steun van de gemeente Amsterdam, Stadsdeel Oost, en de kleding is gedoneerd door kringloopbedrijf De Lokatie.