Feest van vele culturen

Het Zomercarnaval trekt honderdduizenden bezoekers naar de stad die genieten van de uitbundige sfeer, de parade, muziek, dans, drankjes en hapjes. Maar wat wordt er eigenlijk gevierd?

Het Zomercarnaval in Rotterdam is een feest van vermenging van diverse culturele tradities. Dit feest vindt ieder jaar eind juli plaats, want het moet wel een beetje warm zijn.
Het Zomercarnaval is dan wel een feest van samenkomen maar het is toch ook een pittige competitie - er zijn verschillende felbegeerde prijzen te winnen.
Zomercarnaval
In de Royalty Election worden een Queen Carnaval en King Carnaval gekozen.
De voorbereidingen voor het volgende jaar beginnen al snel nadat het zomercarnaval heeft plaatsgevonden.
Zomercarnaval
Maandenlang wordt er in het diepste geheim aan één doel gewerkt: de mooiste en creatiefste kostuums en praalwagen maken.

Carnavalskostuums uit verschillende landen

Maar carnaval is toch een katholiek feestje?

Carnaval mag dan misschien vooral geassocieerd worden met een Europese en christelijke traditie maar heeft zelf ook wortels in oudere niet-christelijke religies en tradities.

Nieuwsgierig geworden? Lees dan snel het hele verhaal!